- Strony
- Szkolenia i warsztaty UX
- Projektowanie interfejsów w praktyce
Projektowanie interfejsów w praktyce z Michałem Mazurem
Jak skonstruować rozwiązanie przyjazne dla użytkownika?
Początkujący projektanci i projektantki UX często pytają mnie, jak zbudować dobry i przyjazny dla użytkownika interfejs. Chociaż jest to temat, z którym stykam się na co dzień, to bliżej mi do pracy związanej ze strategią UX. Dlatego też postanowiłem sięgnąć po pomoc eksperta, jakich mało — Michała Mazura. Michał poprowadzi po raz drugi w Warszawie warsztaty, na których nauczysz się właśnie projektowania interfejsów i interakcji!
Jeśli brałeś/aś udział w moich szkoleniach UX dla początkujących albo o planowaniu procesów UX i Chcesz rozwijać się dalej, ten materiał doskonale uzupełni Twoją wiedzę.
Opis szkolenia
Dla wielu projektantów w naszej branży ostatecznym artefaktem pracy jest właśnie projekt interfejsu. Umiejętność projektowania interfejsów to podstawa pracy w branży UX na świecie, a szczególnie w Polsce, gdzie pracy dla strategów i badaczy nadal jest niewiele.
Tak jak na innych szkoleniach, które oferuję, i tutaj skupimy się na praktycznych ćwiczeniach, do których przygotuje Cię pierwszy dzień zajęć. Materiał szkolenia jest przeze mnie sprawdzony i zaaprobowany — Michał wie, co robi i jestem pewien, że otrzymasz produkt bardzo wysokiej jakości.
Naturalnie, wszyscy uczestnicy i uczestniczki szkolenia otrzymają certyfikaty.
Na tym szkoleniu dowiesz się, jak:
- Rozpoznać dobre i złe rozwiązania w istniejących interfejsach cyfrowych,
- Zaplanować interfejs od podstaw,
- Wykorzystać podstawy psychologii do stworzenia solidnych podstaw pod interakcje,
- Podchodzić do projektowania podstawowych elementów produktów cyfrowych – nawigacji oraz formularzy,
- Dlaczego i w jaki sposób prototypować interfejsy,
- Dbać o przemyślany projekt responsywny,
- Prezentować swoją pracę nad interfejsem.
Plan dnia - dzień pierwszy
Rozpoczęcie warsztatów
- Umiejętności projektanta a jakość interfejsu
- Omówienie kilku przykładów świetnie zaprojektowanych produktów (z komentarzem)
Planowanie produktu cyfrowego
Jak nie zaczynać od pustej kartki? Modele mentalne, red routes, architektura UX. Ćwiczenia praktyczne.
Użyteczność interfejsów cyfrowych
Dlaczego użyteczność jest ważna? Podstawowe zasady. Afordancje i elementy oznaczające.
Przerwa obiadowa — obiad wliczony jest w cenę szkolenia!
- Analiza użyteczności (audyt ekspercki)
- Omówienie metod analizy heurystycznej. Ćwiczenie praktyczne!
- Psychologia Gestalt w projektowaniu i ćwiczenie praktyczne. Nie ma co siedzieć bezczynnie!
- Rola konwencji i dobrych praktyk w projektowaniu
Pytania i odpowiedzi, czyli Q&A!
Jemy i pijemy
I tym razem nie obędzie się bez miłego zmitrężenia wieczoru na jedzeniu, piciu i hołubcach na stole.
Plan dnia - dzień drugi
- Projektowanie nawigacji
- Projektowanie formularzy — w praktyce!
- Prototypowanie UX — jak, po co, jakich użyć narzędzi? I ćwiczenie praktyczne.
Pożeramy obiad, który wliczony jest w cenę szkolenia.
- Responsive web design. Podejście Mobile First i ćwiczenia praktyczne.
- Design Ops i Design Systems — co to i jak ma się do projektowania interfejsów?
- Prezentowanie pracy: jak zebrać wartościowy feedback?
Dyskusja końcowa i rozdanie certyfikatów!
Łzy radości i rozluźnienie ogólne! A potem… do projektowania, ziomale i ziomalki!
Jak dowiedzieć się o następnych terminach wcześniej? Proste!
Trudno się zdecydować?
To już druga edycja warsztatów z Michałem — pierwsze zostały odebrane bardzo dobrze. Oto, co napisali o nich ich uczestnicy!
Bardzo dużo życiowych informacji zostało mi w głowie. Właśnie pracuję nad projektem i wykorzystuję rady od Michała 🙂
W sumie to nie ma co pisać, bo to tak jak z dobrymi produktami - nie pamięta się słabych stron, a raczej chce się do nich wracać. I wracać. I wracać. Michał mega profesjonalnie prowadził warsztaty. Mucha nie siada.
