Prowadzenie zespołu UX

Wojtek Kutyła mówi do zgromadzonych na warsztatach uczestników i uczestniczek

Opis szkolenia

Zarządzanie zespołem UX nie jest proste. Może jest to coś, co masz na wyciągnięcie ręki — ale obawiasz się podjąć wyzwanie. A może już zarządzasz grupą sprawnych projektantów i projektantek wiesz, że bycie głównym mózgiem UX w firmie potrafi szybko doprowadzić najtwardszą nindżę do płaczu. Tak wcale być nie musi.

Jako osoba trzymająca w ryzach zespół UX musisz zapewne zajmować się rekrutacją. Efektywnie rozdzielać pracę i oceniać wydajność swoich podopiecznych. Doradzać i udzielać fachowej krytyki. Ale też umiejętnie przyjmować krytykę innych i ciągle się uczyć. Do tego dochodzą trudne sytuacje, w których twoi pracownicy mogą nagle potrzebować pomocy. I szef albo szefowa, których wizja rozjeżdza się z user-centryczną wizją świata twojego zespołu.

Mam duże doświadczenie w prowadzeniu drużyn UX i pracy konsultingowej z zespołami UX w Wielkiej Brytanii i w Polsce. Zajmowałem się rekrutacją, słuchałem szlochów i westchnień, krytykowałem i byłem krytykowany. Niejednokrotnie musiałem stawać murem za moim zespołem albo mądrze ustępować po to, by wygrywać w biegu długodystansowym. Generowałem przychody i straty, ucząc się na błędach. Wiem, że bycie szefem zespołu to nie przelewki.

Przyjdź na nowe, praktyczne szkolenie i zobacz, jak być dobrym szefem (lub szefową) i jak zrobić tak, żeby dobrać sobie wydajny, zgrany i pracujący jak naoliwiona maszyna zespół. 

Dowiesz się, jak:

  1. Zarządzać zespołem UX i utrzymywać wysoką higienę związków międzyludzkich — tak, by w atmosferze wzajemnego wsparcia projektować dobre produkty i usługi.
  2. Wykrywać w drużynie naturalne talenty i planować rozwój swoich pracowników.
  3. Prowadzić rekrutację na nowe stanowiska. Czego nie robić, by nie odstraszyć najlepszych kandydatów i kandydatek — i jak znaleźć osoby, które mogą najlepiej pomóc w pracy.
  4. Pracować z juniorami i seniorami. Jak wyhodować tych pierwszych i jak dbać o tych drugich tak, by nie zdecydowali się uciec przedwcześnie.
  5. Jak zadbać o to, by rozstanie z opuszczającymi zespół UXami przebiegło z klasą i nauczyło nas (i ich) czegoś.
  6. Udzielać krytyki na poziomie projektowym i personalnym, ale także jak ją odbierać po to, by ciągle się rozwijać.
  7. Radzić sobie w trudnych sytuacjach wynikających z konfliktów w zespole, a także z personalnych problemów członków ekipy.
  8. Rozwiązywać kłopoty objawiające się w postaci seksizmu, patriarchalnego sposobu myślenia, ignorancji i zacietrzewienia — bez użycia przemocy z użyciem broni palnej.
  9. Wydajnie kierować przepływem informacji pomiędzy zespołem a organizacją — tak, by produkt lub usługa były rozbudowywane w optymalny sposób.

Materiał video do obejrzenia przed warsztatami

Tak jak i “Warsztaty o warsztatach”, to szkolenie zorganizowane jest wg. formuły flipped classroom — wiedzę teoretyczną przyswoisz przed, oglądając nagrany przeze mnie materiał video, a w czasie spotkania pracować będziemy głównie praktycznie (z niewielką porcją mojego gadania tu i ówdzie).

Nagrania video zostaną wysłane do uczestników szkolenia na dwa tygodnie przed terminem wydarzenia. Ich obejrzenie będzie niezbędne do wzięcia udziału w warsztatach! Całość będzie można bez większego wysiłku obejrzeć w parę wieczorów. 

Plan dnia

08:30

Rejestracja i poranna kawka

Spotykamy się, wymieniamy wstępne grzeczności i networkujemy.

08:30
09:00

Rozpoczęcie warsztatów

Parę uwag logistycznych. Słowo wprowadzające w temat.

09:00
09:15

Dyskusja na temat materiału video — pytania, odpowiedzi, rozwianie wątpliwości.

Garść informacji dodatkowych, których nie pokryje pitolenie przed kamerą. Szansa na rozwianie wątpliwości. 

09:15
10:00

Rozpoczęcie zadań praktycznych

Wprowadzamy zdobytą wiedzę w czyn. Praca indywidualna i grupowa.

10:00
Gdy brzucha burczenie stanie się nieznośne

Przerwa obiadowa — obiad wliczony jest w cenę szkolenia!

Gdy brzucha burczenie stanie się nieznośne
Po obiedzie

Zajęcia praktyczne — część dalsza

Pracujemy w grupach i indywidualnie.  Dyskutujemy i oceniamy swoją pracę.

Po obiedzie
16:00-17:00

Dyskusja końcowa

16:00-17:00
Okolice 17:00

Rozdanie certyfikatów i pożegnanie

Okolice 17:00
Swawole i hulanki

Kolacja dla chętnych

Wychodzimy do restauracji w pobliżu ośrodka szkoleniowego, by kontynuować gadkę i sączyć winko (lub inny płyn).

Swawole i hulanki

Trudno się zdecydować?

To pierwsza edycja warsztatów o zarządzaniu i rozwoju zespołów UX. Co za tym idzie, nie zostały one jeszcze zrecenzowane przez uczestników, ale zobacz, co o innych moich szkoleniach pisali ci, którzy na nich byli…

Warsztaty z Wojtkiem układają w głowie proces, dają nowe spojrzenie na wiele aspektów pracy projektanta. Po warsztatach wychodzi się z innym spojrzeniem na wiele rzeczy, energią oraz chęcią wdrożenia zdobytej wiedzy.

Samo mięso, bez konserwantów i wypełniaczy 😉

Warsztaty to była niezła orka - dużo praktycznych ćwiczeń, ale tak zaplanowanych, że na wszystko starczyło sił (jeszcze jeden mały "wafelek" a człowiek by pękł). Bardzo ciekawe doświadczenie.

Andrzej Pyra, PoGo
Organizatorem warsztatów jest firma PoGo Andrzej Pyra.