- Strony
- Szkolenia i warsztaty UX
- Prowadzenie zespołu UX
Prowadzenie zespołu UX

Opis szkolenia
Zarządzanie zespołem UX nie jest proste. Może jest to coś, co masz na wyciągnięcie ręki — ale obawiasz się podjąć wyzwanie. A może już zarządzasz grupą sprawnych projektantów i projektantek wiesz, że bycie głównym mózgiem UX w firmie potrafi szybko doprowadzić najtwardszą nindżę do płaczu. Tak wcale być nie musi.
Jako osoba trzymająca w ryzach zespół UX musisz zapewne zajmować się rekrutacją. Efektywnie rozdzielać pracę i oceniać wydajność swoich podopiecznych. Doradzać i udzielać fachowej krytyki. Ale też umiejętnie przyjmować krytykę innych i ciągle się uczyć. Do tego dochodzą trudne sytuacje, w których twoi pracownicy mogą nagle potrzebować pomocy. I szef albo szefowa, których wizja rozjeżdza się z user-centryczną wizją świata twojego zespołu.
Mam duże doświadczenie w prowadzeniu drużyn UX i pracy konsultingowej z zespołami UX w Wielkiej Brytanii i w Polsce. Zajmowałem się rekrutacją, słuchałem szlochów i westchnień, krytykowałem i byłem krytykowany. Niejednokrotnie musiałem stawać murem za moim zespołem albo mądrze ustępować po to, by wygrywać w biegu długodystansowym. Generowałem przychody i straty, ucząc się na błędach. Wiem, że bycie szefem zespołu to nie przelewki.
Przyjdź na nowe, praktyczne szkolenie i zobacz, jak być dobrym szefem (lub szefową) i jak zrobić tak, żeby dobrać sobie wydajny, zgrany i pracujący jak naoliwiona maszyna zespół.
Dowiesz się, jak:
- Zarządzać zespołem UX i utrzymywać wysoką higienę związków międzyludzkich — tak, by w atmosferze wzajemnego wsparcia projektować dobre produkty i usługi.
- Wykrywać w drużynie naturalne talenty i planować rozwój swoich pracowników.
- Prowadzić rekrutację na nowe stanowiska. Czego nie robić, by nie odstraszyć najlepszych kandydatów i kandydatek — i jak znaleźć osoby, które mogą najlepiej pomóc w pracy.
- Pracować z juniorami i seniorami. Jak wyhodować tych pierwszych i jak dbać o tych drugich tak, by nie zdecydowali się uciec przedwcześnie.
- Jak zadbać o to, by rozstanie z opuszczającymi zespół UXami przebiegło z klasą i nauczyło nas (i ich) czegoś.
- Udzielać krytyki na poziomie projektowym i personalnym, ale także jak ją odbierać po to, by ciągle się rozwijać.
- Radzić sobie w trudnych sytuacjach wynikających z konfliktów w zespole, a także z personalnych problemów członków ekipy.
- Rozwiązywać kłopoty objawiające się w postaci seksizmu, patriarchalnego sposobu myślenia, ignorancji i zacietrzewienia — bez użycia przemocy z użyciem broni palnej.
- Wydajnie kierować przepływem informacji pomiędzy zespołem a organizacją — tak, by produkt lub usługa były rozbudowywane w optymalny sposób.
Materiał video do obejrzenia przed warsztatami
Tak jak i “Warsztaty o warsztatach”, to szkolenie zorganizowane jest wg. formuły flipped classroom — wiedzę teoretyczną przyswoisz przed, oglądając nagrany przeze mnie materiał video, a w czasie spotkania pracować będziemy głównie praktycznie (z niewielką porcją mojego gadania tu i ówdzie).
Nagrania video zostaną wysłane do uczestników szkolenia na dwa tygodnie przed terminem wydarzenia. Ich obejrzenie będzie niezbędne do wzięcia udziału w warsztatach! Całość będzie można bez większego wysiłku obejrzeć w parę wieczorów.
Plan dnia
Rejestracja i poranna kawka
Spotykamy się, wymieniamy wstępne grzeczności i networkujemy.
Rozpoczęcie warsztatów
Parę uwag logistycznych. Słowo wprowadzające w temat.
Dyskusja na temat materiału video — pytania, odpowiedzi, rozwianie wątpliwości.
Garść informacji dodatkowych, których nie pokryje pitolenie przed kamerą. Szansa na rozwianie wątpliwości.
Rozpoczęcie zadań praktycznych
Wprowadzamy zdobytą wiedzę w czyn. Praca indywidualna i grupowa.
Przerwa obiadowa — obiad wliczony jest w cenę szkolenia!
Zajęcia praktyczne — część dalsza
Pracujemy w grupach i indywidualnie. Dyskutujemy i oceniamy swoją pracę.
Dyskusja końcowa
Rozdanie certyfikatów i pożegnanie
Kolacja dla chętnych
Wychodzimy do restauracji w pobliżu ośrodka szkoleniowego, by kontynuować gadkę i sączyć winko (lub inny płyn).
Trudno się zdecydować?
To pierwsza edycja warsztatów o zarządzaniu i rozwoju zespołów UX. Co za tym idzie, nie zostały one jeszcze zrecenzowane przez uczestników, ale zobacz, co o innych moich szkoleniach pisali ci, którzy na nich byli…
Warsztaty z Wojtkiem układają w głowie proces, dają nowe spojrzenie na wiele aspektów pracy projektanta. Po warsztatach wychodzi się z innym spojrzeniem na wiele rzeczy, energią oraz chęcią wdrożenia zdobytej wiedzy.
Anna Wojciechowska
Samo mięso, bez konserwantów i wypełniaczy 😉
Piotr Schmidke
Warsztaty to była niezła orka - dużo praktycznych ćwiczeń, ale tak zaplanowanych, że na wszystko starczyło sił (jeszcze jeden mały "wafelek" a człowiek by pękł). Bardzo ciekawe doświadczenie.
Dorota Derlatka
