- Strony
- Szkolenia i warsztaty UX
- UX dla początkujących
Warsztaty: UX dla początkujących

Prototypujesz, ale nie wiesz, jak podeprzeć swoje decyzje projektowe? A może myślisz o zatrudnieniu się jako UX designer? Przytłacza cię ilość informacji i możliwych dróg? Przeraża cię to, że będziesz wystawiać swoją pracę na krytykę kolegów i koleżanek?
Nie jest łatwo rozpocząć naukę user experience design. Internet pełen jest niezweryfikowanych źródeł i wiedzy sprzedawanej w niezliczonych kursach. Książek w języku polskim jest niewiele, a literatura anglojęzyczna jest droga. Te warsztaty przygotowałem z myślą o moich czytelnikach, którzy często w rozmowach wspominają problemy, z jakimi spotykają się na początku swojej zawodowej drogi. A przede wszystkim z tym głównym — jak zacząć?
To całodniowe, praktyczne szkolenie wprowadzi cię w zagadnienia związane z projektowaniem doświadczeń użytkownika (user experience, czyli UX). Razem z innymi uczestnikami, indywidualnie i w grupach poznasz metody pracy profesjonalnych projektantów. Wykorzystasz je do własnej pracy i zdobędziesz doświadczenie potrzebne każdemu początkującemu.
Oczywiście, wszystko to okraszę dla ciebie przykładami z praktyki zawodowej. I anegdotami, tak, żeby nikt oka nie zmrużył.
Dowiesz się:
- Jak podejść do nowego projektu. Jak zrozumieć wymagania, które stawia nam klient? Jak zbadać potrzeby użytkownika końcowego?
- Co to są grupy docelowe — dlaczego są ważne i jak można dowiedzieć się o nich wszystkiego, co pomaga w projektowaniu?
- Jak skonstruować podstawowe profile użytkowników produktu (persony) i upewnić się, że nie są wyssane z palca?
- Jak posiąść podstawową wiedzę na temat potrzeb użytkownika i organizacji i jak je dokumentować?
- W jaki sposób przeprowadzić podstawową analizę podróży użytkownika (user journeys) i dostarczyć zespołowi więcej informacji na temat założeń, jakie ma spełniać produkt?
- Jak powyższe informacje spiąć w całość?
Wreszcie: jak nie zginąć w gąszczu informacji, usystematyzować sobie warsztat i praktykować bez bólu głowy.
Plan dnia
Otwarcie drzwi i uściski na dzień dobry
Pijemy kawę i networkujemy. W mieście korki — toteż bądź na 8:30, bo zaczniemy o czasie!
Rozpoczęcie warsztatów
Nie spóźnij się! 🙂
UX — crash course
Informacje o user experience design. Wprowadzenie do tej domeny wiedzy. Historia, bariery do adaptacji i przyszłość.
Projektant UX
Czego spodziewa się przemysł od projektantów UX? Jakie są ich zadania? Czym zajmują się projektanci na co dzień i na ile to rozjeżdża się z pięknymi marzeniami o glorii i chwale (o ile w ogóle)?
Projekt UX – jak zacząć?
Jak powinno przebiegać nasze wstępne zaangażowanie w projekt? Co musimy zrozumieć, aby zabrać się do pracy?
Grupy docelowe — od A do Z
Klienci i użytkownicy końcowi. Jak rozpoznać ich rodzaje? Jak ich zrozumieć? Co musimy o nich wiedzieć?
Proto-persony i persony
Co to jest i po co tego używać? Budujemy nasze proto-persony i rozmawiamy o tym, jak rozszerzyć je we właściwe persony i używać w projekcie.
Przerwa obiadowa — obiad wliczony jest w cenę szkolenia!
Potrzeby użytkownika i organizacji
Czyje są ważniejsze? Jak zdobywać informacje na ich temat i dokumentować je wydajnie? Wprowadzenie do frameworku GDS na potrzeby gromadzenia user & business needs.
Podróż użytkownika (user journeys)
Jak wykorzystywać to niezwykle ważne narzędzie? Szkicujemy nasze user journeys. Odkrywamy niewiadome i punkty przecięcia z innymi specjalnościami domeny digital.
Praca grupowa — jak?
Jak projektanci UX pracują z innymi specjalistami? Rozdzielenie projektów i organizacja w grupy.
Zadanie grupowe — opracowujemy projekt
Szybkie i konkretne zadanie grupowe, w czasie którego zaaplikujemy zdobytą wiedzę do prostego, acz wymagającego projektu.
Prezentacja wybranych projektów
Dyskusja. Co poszło dobrze, a co można było zrobić lepiej?
Zakończenie i rozdanie certyfikatów
Piwo, wino, tańce, śpiew
Tradycyjnie już, jak po każdych moich warsztatach, okazja do networkowania i wymienienia uścisków w jowialnej atmosferze.
Jak dowiedzieć się o następnych terminach wcześniej? Proste!
Opinie uczestników
Bardzo dobra opcja na zapoznanie sie ze światem UX, po warsztatach jest się pełnym energii i motywacji do działania. Slajdy porządkują nam wiedze i są dobrą kotwicą aby wiedzieć co należy zgłębiać bardziej w ramach samorozwoju. Czas się nie dłużył, nie było też mowy o zasypianiu bo opowiadałeś ciekawie i z humorem.
Warsztaty były za krótkie. Wojtek ma tak dużą wiedzę i chęć dzielenia się nią, że czuję ogromny niedosyt. Chciałabym w przyszłości jak najbliższej uczestniczyć w dłuższym, kilkudniowym szkoleniu z UX. Zwłaszcza,że Wojtek zaszczepił we mnie jeszcze większe zainteresowanie tym tematem.
