Warsztaty o... warsztatach UX! Wersja 2.0

Praca grupowa w czasie szkolenia UX

Jeszcze lepsze warsztaty dla... prowadzących warsztaty UX.

Po sukcesie pierwszej edycji warsztatów zdecydowałem się je ulepszyć — w końcu trzeba iterować! Teraz szkolenie odbywać się będzie w wersji wzorowanej na tzw. flipped classroom. Oznacza to, że przed warsztatami (około dwa tygodnie wcześniej) uczestnicy otrzymają do obejrzenia materiał video, który wprowadzi ich w część teoretyczną. A same warsztaty skupią się na jej wykorzystaniu w praktyce! Oczywiście, będzie też czas, by rozkminić niejasności. Ale główna zmiana jest taka, że zajęcia staną się jeszcze bardziej praktyczne!

Opis szkolenia

Mityczne warsztaty z klientem. Rozwiązanie, które pozwala nam, projektującym, wycisnąć z klienta maksimum informacji — i to w wygodnej, ciekawej i angażującej do zabawy formie. Warsztaty kreatywne, warsztaty tworzenia pomysłów, mapowania podróży użytkownika, pracy twórczej i grania na piszczałkach.

Warsztaty, które tak naprawdę składają się z bardzo złożonego zestawu metodologii i wymagają poprawnego zaplanowania. A samo ich przeprowadzenie wymaga dużego doświadczenia. Co najważniejsze jednak, warsztaty z klientem muszą zawsze skończyć się realizacją celów — i zebrać potrzebne informacje.

Tu często zaczynają się problemy. Czy byłeś (lub byłaś) kiedyś w sytuacji, w której:

  1. Nic na zaplanowanych “na szybko” warsztatach UX nie poszło jak powinno?
  2. Prowadzący kompletnie pogubili się w zestawie dobieranych ćwiczeń i nie potrafili dostosować się do zmian w sytuacjach kryzysowych?
  3. Ktoś ubzdurał sobie, że warsztaty to sposób na rozwiązanie wszystkich problemów projektantów, a potem przeprowadził je — nie daj Boże — wg. skomplikowanej metodologii Google Sprint, choć tego zupełnie nie wymagały? Albo, co weselsze: poprowadził “na rympał” i po przygotowaniu materiału w pociągu z Ziutków Dolnych do Paryżewa?
  4. Zespół powrócił do pracy bez żadnych ważnych, albo nawet interesujących wniosków — bo z warsztatów nie wypłynęło nic poza wystawioną fakturą?
  5. Zmęczyłeś się, albo zmęczyłaś, jak cholera — ale bez efektu, a klient do dzisiaj kręci nosem?
Jestem pewien, że zdarzyło się nie raz. Dlatego chciałem zaoferować tobie szkolenie, na których nauczę cię, jak prowadzić warsztaty UX z klientem. I jak ich nie prowadzić.

Dowiesz się, jak:

  1. Zdecydować, czy warsztaty UX z klientem to w ogóle dobry pomysł — a jeśli okaże się, że nie, to jak dobrać rozwiązanie alternatywne.
  2. Jak zrekrutować interesariuszy do udziału w warsztatach i jak zdecydować, kto właściwie jest na nich potrzebny.
  3. Jak określić parametry wejściowe i wyjściowe, czyli zrozumieć, z czym przyjdziemy na warsztaty i jaką wiedzę z nich wyniesiemy.
  4. Jak dobrać poprawnie metodologię warsztatową do sposobu pracy i wymagań projektowych.
  5. Jak przeprowadzić same warsztaty, biorąc pod uwagę zmienną dynamikę grup i, jak zachować się, kiedy coś idzie nie tak, jak powinno.
  6. Jak zadbać o zaplecze w taki sposób, żeby pokazać się jako profesjonalista i doskonale ogarnąć zagadnienia logistyczne.
  7. Wreszcie: co począć z materiałem z warsztatów, jak go usystematyzować i doprowadzić do stanu, w którym przyda się zespołowi projektowemu.

Materiał video do obejrzenia przed warsztatami

Nagrania video zostaną wysłane do uczestników szkolenia na dwa tygodnie przed terminem wydarzenia. Ich obejrzenie będzie niezbędne do wzięcia udziału w warsztatach! Całość będzie można bez większego wysiłku obejrzeć w parę wieczorów. 

Planowanie warsztatów UX

  • Warsztaty, czy coś innego? Jak wybrnąć z niedobrego briefu.
  • Rekrutacja interesariuszy i nakreślanie wymagań warsztatowych
  • Dobór metodologii warsztatowej
  • Planowanie logistyki, czyli dlaczego kawa rozpuszczalna to zło

Prowadzenie warsztatów UX

  • O kolejności wykonywania zadań warsztatowych i umiejętności “żąglerki”
  • Jak zachowywać się w obliczu trudnych interesariuszy i radzić sobie z apatią i trudnymi osobnikami?
  • Co robić, kiedy nic nie działa?
  • Jak zbierać, analizować i przedstawiać materiał wynikowy?
  • A co po warsztatach — jeśli nie wszystko jeszcze wiemy?

Plan dnia

09:00

Rozpoczęcie warsztatów

Dzieńdoberek, ćwiczenie na rozgrzewkę, kawka i opis tego, z czym będziemy walczyć.

09:00
09:15

Dyskusja na temat materiału video — pytania, odpowiedzi, rozwianie wątpliwości.

Garść informacji dodatkowych, których nie pokryje pitolenie przed kamerą. Szansa na rozwianie wątpliwości. 

09:15
11:00

Rozpoczęcie zadań praktycznych

Wprowadzamy zdobytą wiedzę w czyn. Praca indywidualna i grupowa.

11:00
Kiedy oczęta zasnuje widmo głodu

Przerwa obiadowa — obiad wliczony jest w cenę szkolenia!

Kiedy oczęta zasnuje widmo głodu
Po obiedzie

Zajęcia praktyczne — część dalsza

Pracujemy w grupach i indywidualnie. Planujemy warsztaty i uczymy się metod reagowania kryzysowego.

Dyskutujemy i oceniamy swoją pracę.

Po obiedzie
17:15-17:30

Zakończenie i rozdanie certyfikatów

17:15-17:30
Wyjście robotników z fabryki

Jemy i pijemy

I tym razem nie obędzie się bez miłego zmitrężenia wieczoru na jedzeniu, piciu i hołubcach na stole.

Wyjście robotników z fabryki

Trudno się zdecydować?

Zobacz, co o pierwszej edycji warsztatów powiedzieli uczestniczący w nich projektanci i projektantki.

Konkret wzięty z praktyki i do wykorzystania w praktyce - żadnego bullshitu i udawania, że da się robić idealne, książkowe warsztaty i wszyscy nam będą bili brawo.

Katarzyna Osińska

Idąc na warsztaty myślałem, że poznam dużo metod warsztatowych, jak je stosować i jak dobierać. Metod było tylko kilka, ale było za to bardzo dużo informacji o samej organizacji warsztatów, planowaniu i analizie. Czyli praktyczne "mięcho" - ja jestem zadowolony.

Karol Urbański

Świetnie poprowadzone "Warsztaty o warsztatach" pokazały, że Wojtek zna się na temacie! Przekazał masę know-how w ogarnięty i wesoły sposób, dzięki czemu oprócz zdobycia poukładanej solidnej dawki wiedzy, czuję też zapał do działania!

Krystian Polański
Andrzej Pyra, PoGo
Organizatorem warsztatów jest firma PoGo Andrzej Pyra.