Warsztaty o... warsztatach UX!

Nowe warsztaty dla... prowadzących warsztaty UX.

Mityczne warsztaty z klientem. Rozwiązanie, które pozwala nam, projektującym, wycisnąć z klienta maksimum informacji — i to w wygodnej, ciekawej i angażującej do zabawy formie. Warsztaty kreatywne, warsztaty tworzenia pomysłów, mapowania podróży użytkownika, pracy twórczej i grania na piszczałkach.

Warsztaty, które tak naprawdę składają się z bardzo złożonego zestawu metodologii i wymagają poprawnego zaplanowania. A samo ich przeprowadzenie wymaga dużego doświadczenia. Co najważniejsze jednak, warsztaty z klientem muszą zawsze skończyć się realizacją celów — i zebrać potrzebne informacje.

Tu często zaczynają się problemy. Czy byłeś (lub byłaś) kiedyś w sytuacji, w której:

  1. Nic na zaplanowanych “na szybko” warsztatach UX nie poszło jak powinno?
  2. Prowadzący kompletnie pogubili się w zestawie dobieranych ćwiczeń i nie potrafili dostosować się do zmian w sytuacjach kryzysowych?
  3. Ktoś ubzdurał sobie, że warsztaty to sposób na rozwiązanie wszystkich problemów projektantów, a potem przeprowadził je — nie daj Boże — wg. skomplikowanej metodologii Google Sprint, choć tego zupełnie nie wymagały? Albo, co weselsze: poprowadził “na rympał” i po przygotowaniu materiału w pociągu z Ziutków Dolnych do Paryżewa?
  4. Zespół powrócił do pracy bez żadnych ważnych, albo nawet interesujących wniosków — bo z warsztatów nie wypłynęło nic poza wystawioną fakturą?
  5. Zmęczyłeś się, albo zmęczyłaś, jak cholera — ale bez efektu, a klient do dzisiaj kręci nosem?
Jestem pewien, że zdarzyło się nie raz. Dlatego chciałem zaoferować tobie szkolenie, na których nauczę cię, jak prowadzić warsztaty UX z klientem. I jak ich nie prowadzić.

Dowiesz się, jak:

  1. Zdecydować, czy warsztaty UX z klientem to w ogóle dobry pomysł — a jeśli okaże się, że nie, to jak dobrać rozwiązanie alternatywne.
  2. Jak zrekrutować interesariuszy do udziału w warsztatach i jak zdecydować, kto właściwie jest na nich potrzebny.
  3. Jak określić parametry wejściowe i wyjściowe, czyli zrozumieć, z czym przyjdziemy na warsztaty i jaką wiedzę z nich wyniesiemy.
  4. Jak dobrać poprawnie metodologię warsztatową do sposobu pracy i wymagań projektowych.
  5. Jak przeprowadzić same warsztaty, biorąc pod uwagę zmienną dynamikę grup i, jak zachować się, kiedy coś idzie nie tak, jak powinno.
  6. Jak zadbać o zaplecze w taki sposób, żeby pokazać się jako profesjonalista i doskonale ogarnąć zagadnienia logistyczne.
  7. Wreszcie: co począć z materiałem z warsztatów, jak go usystematyzować i doprowadzić do stanu, w którym przyda się zespołowi projektowemu.

Plan dnia

09:00

Rozpoczęcie warsztatów

Dzieńdoberek, ćwiczenie na rozgrzewkę, kawka i opis tego, z czym będziemy walczyć.

09:15

Planowanie warsztatów UX

  • Warsztaty, czy coś innego? Jak wybrnąć z niedobrego briefu.
  • Rekrutacja interesariuszy i nakreślanie wymagań warsztatowych
  • Dobór metodologii warsztatowej
  • Planowanie logistyki, czyli dlaczego kawa rozpuszczalna to zło

A wszystko to poprzetykane ćwiczeniami praktycznymi.

Kiedy oczęta zasnuje widmo głodu

Przerwa obiadowa — obiad wliczony jest w cenę szkolenia!

Po obiedzie

Prowadzenie warsztatów UX

  • O kolejności wykonywania zadań warsztatowych i umiejętności “żąglerki”
  • Jak zachowywać się w obliczu trudnych interesariuszy i radzić sobie z apatią i trudnymi osobnikami?
  • Co robić, kiedy nic nie działa?
  • Jak zbierać, analizować i przedstawiać materiał wynikowy?
  • A co po warsztatach — jeśli nie wszystko jeszcze wiemy?

Oczywiście, i tutaj masa ćwiczeń praktycznych.

17:15-17:30

Zakończenie i rozdanie certyfikatów

Wyjście robotników z fabryki

Jemy i pijemy

I tym razem nie obędzie się bez miłego zmitrężenia wieczoru na jedzeniu, piciu i hołubcach na stole.

Trudno się zdecydować?

To pierwsze szkolenie tego rodzaju — ale zobacz, co o innych moich warsztatach piszą ich uczestnicy i uczestniczki.

Bardzo rzeczowe warsztaty, oparte o 100% praktyczną wiedzę. Ogromna dawka konkretnych odpowiedzi na wszelkie pytania i zawiłości. Świetna atmosfera i wartkie tempo sprawiały, że ani na chwilę nie myślało się o przerwie. Już zdążyłem polecić znajomym!

Damian, warsztaty UX w praktyce Poznań 2018

Warsztaty były za krótkie. Wojtek ma tak dużą wiedzę i chęć dzielenia się nią, że czuję ogromny niedosyt. Chciałabym w przyszłości jak najbliższej uczestniczyć w dłuższym, kilkudniowym szkoleniu z UX. Zwłaszcza, że Wojtek zaszczepił we mnie jeszcze większe zainteresowanie UX.

Monika, warsztaty UX dla początkujących w Krakowie

Na warsztatach oprócz praktycznej wiedzy dostałem wiele wskazówek jak rozwiązywać problemy na które trafia się pracy w branży. Symulacje rzeczywistych sytuacji zobrazowały problemy na jakie możemy trafić pracując z "czynnikiem ludzkim" i jak je rozwiązać 😉

Michał, warsztaty UX w praktyce w Poznaniu

Nie ma na co czekać — ucz się i rozwijaj!

Andrzej Pyra, PoGo
Organizatorem warsztatów jest firma PoGo Andrzej Pyra.