Warsztaty UX w praktyce

Warsztaty UX w praktyce

Merytoryczna wiedza o tym jak skutecznie dowozić ux. Cenne operacyjne pro-tipy. Najważniejsze jednak jest to, że mówisz o tym, jak pracować w okolicznościach autentycznych, oraz jak ogarniać się w realnych i dobrze znanych mi z pracy sytuacjach i w otoczeniu przy pracy z klientem. Samo mięso - zero odklejonego od rzeczywistości bullshitu.

Piotr Socha (Takaoto.pro), Kraków 2018

Następna edycja: kiedy uzbierają się chętni!

Przeprowadzenie udanego projektu UX wymaga dobrego planowania, zaangażowania wielu zasobów i podejmowania ważnych decyzji — często w ograniczonym czasie i przy skromnym budżecie. Złe decyzje mogą szerokim echem odbić się na jakości końcowego produktu. Praca w dużych i małych zespołach jest często stresująca i niewystarczająco wydajna.

W ciągu jednodniowego szkolenia dowiesz się, jak zaplanować proces tworzenia strony internetowej z użyciem metodologii user experience design. Pokażę ci, jak pracować mądrze, odpowiedzialnie i wydajnie. W porannej części teoretycznej zdobędziesz wiedzę potrzebną do opracowania planu działania.

Po południu, w grupach stworzysz strategię projektową — od etapu rozpoznania, poprzez badania aż po końcowe testy i ustawienie parametrów monitorowania. Swoją pracę przedyskutujesz w grupie, a ja odpowiem na twoje pytania.

Materiał teoretyczny wzbogacę przykładami z profesjonalnej praktyki w Wielkiej Brytanii. Wytłumaczę, jak niejednokrotnie radziłem sobie z dużymi problemami projektowymi za pomocą praktycznych metod.

Dowiesz się, jak:

  1. Przeprowadzić szczegółową analizę wymagań wstępnych,
  2. Zaplanować poszczególne etapy procesu projektowego,
  3. Pozyskać zwiększone zaangażowanie interesariuszy,
  4. Komunikować wymagania i pomysły używając pomocy wizualnych,
  5. Sprawdzić efektywność projektowanych rozwiązań poprzez opracowanie procedur testowych,
  6. Zaplanować monitorowanie końcowego produktu.

Plan dnia

09:00

Rozpoczęcie warsztatów

Wprowadzenie do części teoretycznej.

09:10

Wyzwania w projektowaniu UX

Trochę później…

Etapy wydajnie zaplanowanego procesu projektowego

  • Rozpoznanie: dokumentacja, konkurencja, metody nieoficjalne
  • Planowanie
  • Zaangażowanie interesariuszy i użytkowników końcowych
  • Konceptualizacja
  • Walidacja
  • Uwagi dotyczące etapu tworzenia końcowego produktu
  • Monitoring wersji beta i zbieranie feedbacku
  • Inne uwagi
12:45-13:15

Przerwa obiadowa — obiad wliczony jest w cenę szkolenia!

Po obiedzie

Wprowadzenie do części praktycznej

Zadanie praktyczne

Praca grupowa

Planowanie całościowego procesu UX z uwzględnieniem faz omówionych w części porannej

15:45

Grupowa prezentacja wybranych projektów i dyskusja

16:45

Pytania końcowe

17:15-17:30

Zakończenie i rozdanie certyfikatów

Kiedy opadnie kurz

Piwo, wino, tańce, śpiew

Tradycyjnie już, jak po każdych moich warsztatach, okazja do networkowania i wymienienia uścisków w jowialnej atmosferze.

Trudno się zdecydować?

Zobacz, co o warsztatach UX w praktyce napisali ich uczestnicy (pisownia oryginalna):

Warsztaty były bardzo dobrze przygotowane z dbałością o szczegóły. Mam wrażenie, że zadbałeś o wszystko co się dało i jeszcze więcej. Od najdrobniejszych rzeczy t.j powitania każdego, przygotowane materiały, poczęstunek i obiad, późniejsza impreza, aż do najważniejszego czyli warsztatów, które były profesjonalnie przygotowane i bardzo ciekawie i wesoło przeprowadzone. Nic dodać, nic ująć. Naprawdę super! 🙂

Uczestniczka warsztatów w Krakowie, marzec 2018

Pełen profesjonalizm, doskonałe połączenie przystępnie przedstawionej teorii z praktyką, inspirujący i uśmiechnięty prowadzący. Szkolenie z Wojtkiem dało mi konkretną wiedzę, dotykającą wszystkich istotnych zagadnień związanych z pracą UX designera, którą zaczęłam wykorzystywać już podczas warsztatów. Miałam również przyjemność brać udział w spotkaniu z Wojtkiem dotyczącym wprowadzenia do Service Designu. Także tym razem temat przedstawiony został w sposób holistyczny, niezwykle ciekawy i z poparciem w interesujących case studies. Z przyjemością wezmę udział w następnych, prowadzonych przez Wojtka spotkaniach.

Karolina Kowalczyk, Gdańsk 2017

Warsztaty otworzyły mi oczy na to, że sam projekt makiety to nie wszystko - zwłaszcza w kwestii monitorowania już po wdrożeniu u Klienta. Zobaczyłam, w jaki sposób mogę uporządkować dokumentacje i usystematyzowac swoj system pracy. I co najważniejsze dałeś mi mnóstwo argumentów do tego jak ważne są badania z użytkownikami dla mojego szefa i zespołu 🙂
Już od poniedziałku po warsztatach miałam okazję zastosować Twoje porady i co najlepsze - wszyscy są zadowoleni 🙂 To chyba pierwsze warsztaty, z których wiedzę mogłam w pełni zastosować w praktyce! Dzięki!

Andrzej Pyra, PoGo
Organizatorem warsztatów jest firma PoGo Andrzej Pyra.