- Strony
- Szkolenia i warsztaty UX
- Planowanie procesów UX
Planowanie procesów UX (znane wcześniej jako UX w praktyce)

Przeprowadzenie udanego projektu UX wymaga dobrego planowania, zaangażowania wielu zasobów i podejmowania ważnych decyzji — często w ograniczonym czasie i przy skromnym budżecie. Złe decyzje mogą szerokim echem odbić się na jakości końcowego produktu. Praca w dużych i małych zespołach jest często stresująca i niewystarczająco wydajna.
W ciągu jednodniowego szkolenia dowiesz się, jak zaplanować proces tworzenia strony internetowej z użyciem metodologii user experience design. Pokażę ci, jak pracować mądrze, odpowiedzialnie i wydajnie. W porannej części teoretycznej zdobędziesz wiedzę potrzebną do opracowania planu działania.
Po południu, w grupach stworzysz strategię projektową — od etapu rozpoznania, poprzez badania aż po końcowe testy i ustawienie parametrów monitorowania. Swoją pracę przedyskutujesz w grupie, a ja odpowiem na twoje pytania.
Materiał teoretyczny wzbogacę przykładami z profesjonalnej praktyki w Wielkiej Brytanii. Wytłumaczę, jak niejednokrotnie radziłem sobie z dużymi problemami projektowymi za pomocą praktycznych metod.
Dowiesz się, jak:
- Przeprowadzić szczegółową analizę wymagań wstępnych,
- Zaplanować poszczególne etapy procesu projektowego,
- Pozyskać zwiększone zaangażowanie interesariuszy,
- Komunikować wymagania i pomysły używając pomocy wizualnych,
- Sprawdzić efektywność projektowanych rozwiązań poprzez opracowanie procedur testowych,
- Zaplanować monitorowanie końcowego produktu.
Plan dnia
Rozpoczęcie warsztatów
Wprowadzenie do części teoretycznej.
Wyzwania w projektowaniu UX
Etapy wydajnie zaplanowanego procesu projektowego
- Rozpoznanie: dokumentacja, konkurencja, metody nieoficjalne
- Planowanie
- Zaangażowanie interesariuszy i użytkowników końcowych
- Konceptualizacja
- Walidacja
- Uwagi dotyczące etapu tworzenia końcowego produktu
- Monitoring wersji beta i zbieranie feedbacku
- Inne uwagi
Przerwa obiadowa — obiad wliczony jest w cenę szkolenia!
Wprowadzenie do części praktycznej
Praca grupowa
Planowanie całościowego procesu UX z uwzględnieniem faz omówionych w części porannej
Grupowa prezentacja wybranych projektów i dyskusja
Pytania końcowe
Zakończenie i rozdanie certyfikatów
Piwo, wino, tańce, śpiew
Tradycyjnie już, jak po każdych moich warsztatach, okazja do networkowania i wymienienia uścisków w jowialnej atmosferze.
Jak dowiedzieć się o następnych terminach wcześniej? Proste!
Trudno się zdecydować?
Zobacz, co o warsztatach UX w praktyce napisali ich uczestnicy (pisownia oryginalna):
Merytoryczna wiedza o tym jak skutecznie dowozić ux. Cenne operacyjne pro-tipy. Najważniejsze jednak jest to, że mówisz o tym, jak pracować w okolicznościach autentycznych, oraz jak ogarniać się w realnych i dobrze znanych mi z pracy sytuacjach i w otoczeniu przy pracy z klientem. Samo mięso - zero odklejonego od rzeczywistości bullshitu.
Warsztaty były bardzo dobrze przygotowane z dbałością o szczegóły. Mam wrażenie, że zadbałeś o wszystko co się dało i jeszcze więcej. Od najdrobniejszych rzeczy t.j powitania każdego, przygotowane materiały, poczęstunek i obiad, późniejsza impreza, aż do najważniejszego czyli warsztatów, które były profesjonalnie przygotowane i bardzo ciekawie i wesoło przeprowadzone. Nic dodać, nic ująć. Naprawdę super! 🙂
Pełen profesjonalizm, doskonałe połączenie przystępnie przedstawionej teorii z praktyką, inspirujący i uśmiechnięty prowadzący. Szkolenie z Wojtkiem dało mi konkretną wiedzę, dotykającą wszystkich istotnych zagadnień związanych z pracą UX designera, którą zaczęłam wykorzystywać już podczas warsztatów. Miałam również przyjemność brać udział w spotkaniu z Wojtkiem dotyczącym wprowadzenia do Service Designu. Także tym razem temat przedstawiony został w sposób holistyczny, niezwykle ciekawy i z poparciem w interesujących case studies. Z przyjemością wezmę udział w następnych, prowadzonych przez Wojtka spotkaniach.
